Yogalessen

Hatha / Yin Yoga:

Hatha Yoga is het in evenwicht brengen van ademhaling en beweging. Deze vorm van yoga bestaat uit een dynamisch geheel van ademtechnieken en fysieke houdingen. Iedere yogales bestaat uit verschillende asana's (houdingen), die zorgen voor het versterken en openen van het volledige lichaam.  Het is een complete yogavorm die zowel de deur opent voor beginnende als gevorderde yogi's. Bovendien leer je er te ontspannen, zowel tijdens de zithouding, tijdens de verschillende asana's alsook tijdens de langere ontspanning. De ademhaling is de leidraad doorheen de les.
Yin yoga is een rustige vorm van yoga maar daarom zeker niet minder intens. Het gaat vooral over loslaten. Je neemt een houding aan voor enkele minuten, verkent je grenzen en komt dieper tot jezelf. Yin yoga werkt vooral op het soepel maken van gewrichten en bindweefsel. Het effect van Yin Yoga is een soepeler, energetisch stabiel en sterker lichaam.
 
  Beginners - All Levels
 

 

 

Happy Yoga Flow:

Tijdens de Happy Yoga Flow bouw je kracht en flexibiliteit op, maar vanuit een veel zachtere benadering dan de Vinyasa flow. Er is ruimte om jezelf uit te dagen, je fysieke en soms ook mentale grenzen op te zoeken waarbij respect voor jezelf en lichaam altijd het uitgangspunt is. In de les wordt gebruik gemaakt verschillende niveaus binnen een houding, waardoor iedereen op zijn/haar eigen niveau verdieping kan vinden. Deze flow les is ideaal als je wil starten met een dynamische yogapractice. Je bouwt de flow rustig op en kunt wekelijks rekenen op rustige ontspanning van de rug, schouders en nek.
 
  Geschikt voor gezonde beginners - All Levels
 
 

Gentle Hatha Yoga:

Gentle Hatha Yoga is een zachtere en rustigere vorm van Hatha Yoga. De yogalessen voor mensen met een fysieke beperking of die het gewoon heel rustig aan willen doen, zijn gericht op het vergroten van de kracht, vitaliteit en souplesse van lichaam en geest. Inspanning wordt afgewisseld met ontspanning. Kracht wordt afgewisseld met souplesse. Beweging met rust. Speciale aandacht voor de beweeglijkheid van de gewrichten en de wervelkolom. Bij alle oefeningen vormt de adem een belangrijke ondersteuning.
 
  Rustige les - perfect voor beginners
 

Restorative Yoga:

Restorative, of herstellende, yoga werkt op diepere niveaus, het brengt lichaam, geest en de ziel (terug) in balans. Het is een therapeutische yoga beoefening die met zijn ondersteunende poses een diepe ontspanning brengt voor het lichaam. Diverse hulpmiddelen zoals bolsters, dekens, blokjes en riemen enz. geven tijdens de yogales enerzijds vorm aan de herstellende houding op zich, anderzijds zorgen ze voor stabiliteit en steun binnen een houding waardoor men alle moeite en beweging om in een houding te blijven terzijde kan laten. Restorative yoga helpt voor onze spijsvertering, chronische stress, vermoeidheid, hoge bloeddruk, stress, burn-out, etc. Het helpt ook het lichaam terug te herstellen na ziekte. Deze stijl van yoga is ideaal als je blessures hebt.
 
  Rustige les - perfect voor beginners
 

Sukha Yoga:

Sukha Yoga is een zachte en diepe vorm van yoga waarbij we focussen op het in balans brengen van onze energie om de geest tot rust te laten komen en thuis te komen bij onszelf. De yogalessen zijn opgebouwd om energetische blokkades op te heffen en de energiecentra (chakra's) in balans te brengen. Hierdoor gaat de levensenergie weer stromen waardoor ons lichaam herstelt en de geest ruimte maakt voor stilte, diepe rust en innerlijk licht.
Sukha Yoga combineert houdingen, ademhaling, energetisch werk en meditatie oefeningen in een deugddoende sequence voor lichaam, geest en ziel. Zowel zachte flow als statische en herstellende houdingen komen aan bod wat de lessen voor iedereen toegankelijk maakt.
 
  Rustige les - perfect voor beginners
 

Vinyasa Yoga:

Vinyasa is het onderdeel van de Ashtanga Yoga dat zich meer spitst op de ademhaling. En hoe je deze toe kunt passen tijdens de verschillende Asana’s. Vinyasa Yoga legt dus meer de nadruk op de adem. Ashtanga Yoga is een dynamische vorm van Yoga. Hierbij voer je houdingen (Asana’s) in series achter elkaar uit. Maar doordat deze vorm dynamisch is, moet je ook overgangen maken naar de verschillende houdingen. Deze overgang noem je een Vinyasa. Doormiddel van het uitvoeren van Vinyasa Yoga ben je in beweging. De flexibiliteit neemt toe, maar je gaat automatisch ook meer zweet produceren en dus transpireren. Doordat je beweegt, de bloedsomloop op gang komt en de zweetklieren worden gestimuleerd, zul je je afvalstoffen beter kwijt kunnen raken. Hierdoor wordt het lichaam gereinigd. Ook worden de spieren en organen door middel van deze oefeningen beter doorbloed. Hierdoor kunnen verschillende spierklachten voorkomen worden, verminderen of verdwijnen. Verder ontwikkel je meer spierkracht bij het uitvoeren van de verschillende series oefeningen. Verschillende spiergroepen worden versterkt. 

  Gevorderden - niet geschikt voor absolute beginners