Welkom in de yogales

 

Hier enkele praktische tips voor jouw yogales:

We werken bewust in kleine groepjes van maximum 10 personen. Dit zorgt ervoor dat er genoeg tijd en aandacht is om iedereen in de les te helpen met de aanpassingen en alternatieve houdingen die zijn/haar lichaam op dat moment nodig heeft in intieme en gezellige sfeer.

Jezelf weer in contact laten komen met je eigen lichaam, ernaar leren luisteren en je balans terugvinden is wat bij ons centraal staat.

Daarom enkele aandachtspunten:
  • Kom op tijd. Yoga draait om ontspanning, in de stress raken omdat je te laat bent, werkt averechts! Als je minstens 5 min voor aanvang van de les komt, kun je relaxed aan de les beginnen, zonder dat je andere leerlingen moet storen als je laat de les binnenvalt.

  • De schoenen doe je buiten voor de ingang uit (neem je ze liever mee naar binnen, breng dan aub een zak mee), Zet jouw jas en tas in het rek achter in de studio, je mag je kousen aanhouden bij de start van de les, maar bij verschillende asanas heb je grip nodig op je mat, en dan doe je dat dus best op blote voeten

  • Zet je gsm op een stille modus en vergeet niet jouw gsm na de les terug te activeren;-) 

  • Indien je een beurtenkaart hebt of op een ander moment dan je vaste les naar de yogales komen, reserveer dan op de tijd je plaats in deze agenda.

  • Als de yoga les die je wil volgen al volgeboekt is, kan je je op een wachtlijst plaatsen. Wanneer er een plekje vrij komt in de les, wordt je ten laatste 60 minuten voor de les verwittigd. Indien je ondertussen andere plannen hebt, vragen wij om dus minstens 1 uur voor de les uit te schrijven. Anders ben je helaas je beurt kwijt. En ook als je een abonnement hebt en je de beurt niet kwijt bent omdat je op voorhand betaald hebt, is het belangrijk om uit te schrijven om anderen de mogelijkheid te geven om naar de les te komen.

  • Meld fysieke en andere problemen voor de les, zodat er tijdens de les mee rekening kan gehouden worden.

  • Yoga is niet competitief, ieder doet wat hij of zij aanvoelt aan te kunnen. 

  • Yoga gaat om aanvaarding, rust vinden in de verschillende houdingen. 

  • Oefen respect uit voor jezelf, bij yoga gaat het niet om prestatie, maar om de acceptatie van wat nu is. Jij bent zelf meester over jouw lichaam, een yogahouding mag geen pijn doen. Niet de diepste stretch, noch de meest gecompliceerde houding maken van jou een yogi.

  • In yoga is er geen nood om snel de houdingen, de ademhalings- of meditatietechnieken te kennen.

  • Eet niet gedurende de 2 uur voorafgaand aan de les. Je zal zien dat yoga veel gemakkelijker en veel intenser is zonder een zware maag.

  • Drink voldoende vóór de les of erna, liefst NIET tijdens de les. Je kan je eigen fles water meebrengen voor na de les. Yoga heeft het meeste effect met een lege maag. Ook al heb je dorst tijdens de les, probeer ook dit gevoel er te laten zijn, maar laat je maag pas terug werken na de les.

  • Draag comfortabele, ademende stretchbare kledij die jouw bewegingen niet in de weg zitten. Je kan best  met laagjes werken, zodat je iets kan uittrekken als je het warmer krijgt tijdens de les en terug kan aantrekken wanneer je het terug kouder krijgt op het einde van de les.

  • Breng je jouw eigen matje mee, leg het dan bovenop de matjes in de studio. Dekentjes zijn ook in de zaal aanwezig, maar breng gerust je eigen lievelingsdekentje mee, waarmee je je kan bedekken wanneer je de les eindigt in shavasana (liggen in rust op de mat).

  • En laat het gewoon op jou afkomen, geniet van het moment, heb plezier in de beweging, de ademhaling, de rust in jouw geest, ontdek de uitdaging van yoga. Geniet van je sessie!

Winkelwagen

De winkelwagen is leeg